Όχι μόνο με τη συγγραφή βιβλίων, τις στρατηγικές αναλύσεις και τις τηλεοπτικές συνεντεύξεις προσωπικοτήτων, αλλά και με την ποίηση ασχολείται ο Κώστας Μαρδάς. Το νέο τεύχος του περιοδικού τέχνης και ζωής ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ, που εκδίδει ο ποιητής Κώστας Κρεμμύδας, αφιερώνει ακριβά λόγια υπέρ του τελευταίου ποιητικού του βιβλίου, «Και τι είν’ ωρέ ο θάνατος μπρος στην ασυμμετρία;» (Εκδόσεις ΚΑΜΠΥΛΗ).
Ιδού το κείμενο με τίτλο «Με Καζαντζιδικό βαρύ…»
Πεθαίνουν λαϊκοί Θεοί
κι οι πλούσιοι τη γλυτώνουν
Τους απροσκύνητους νεκρούς
τους βλέπουν σαν αλήτες
Επτά δίστιχες στροφές, σε σύνολο 14 στίχοι σε κάθε ποίημα της τρίτης ποιητικής συλλογής του Κώστα Μαρδά:
Δημοσιογράφος, πολιτικός αναλυτής στρατηγικών και διεθνών θεμάτων, έχοντας στο ενεργητικό του βιβλία με συνεντεύξεις, μελέτες, βιογραφίες, ζητήματα πολιτικής ιστορίας, ο Χιώτης Κώστας Μαρδάς (γεννηθείς 1956) μπαίνει δυναμικά στον ποιητικό χώρο με τους ολοζώντανους 15σύλλαβούς του:
Τόπο δεν έχω ν’ αγαπώ
τον πήρανε τα δέντρα
Τα χέρια πλένουν μ΄ αίματα
κι άλλοι με τις κολόνιες
Ο Θάνατος και η Ζωή
δυο φορεμένα ρούχα
Ποίηση αποδομητική:
Κι όταν χρειάσθηκα Θεό
μεθούσε με λιβάνια
Κοινωνικής και πολιτικής κριτικής:
Σημαίες που μουσκεύτηκαν
στο αρχηγικό το ψέμα
Καυστικής ειρωνείας, αποτίμησης και καταγραφής της ατομικής στάσης του καθενός:
Δεν φέρουν τα σεμνά οστά
σιρίτια κι επωμίδες
Στίχοι που θίγουν κι ακουμπούν τα πάντα:
Εμείς οι πιο δειλοί νεκροί
και ζει ο Παναγούλης
Ποιήματα μιας εσωτερικής αναζήτησης, με υπαρξιακές αναφορές:
Κόψε Θεέ τον θάνατο
και φτιάξε τον ρολόγια
Ρομαντικές ενατενίσεις:
Μείνε γυμνή κι αμίλητη
ώσπου να βγει ο Ήλιος
Ο Κώστας Μαρδάς σέβεται την ιερότητα των τραγουδιών:
Να ’ναι λευκά τα χέρια σου
και μαύρα τα τραγούδια
Αλλά και την επί γης πορεία του ανθρώπου που πρωταγωνιστεί μέσα από τις γλαφυρές ποιητικές αναγωγές του βιβλίου. Κάτω από κάθε δίστιχο και μια έκπληξη. Σε κάθε ανάγνωση και μια νέα αποκάλυψη!».
Τα άλλα ποιητικά βιβλία του Κώστα Μαρδά:
«Αθήνα με Θολό Ποτάμι», (Εκδόσεις Άγκυρα, 2009) και «Γυμνή Θεολογία», (Εκδόσεις Βακχικόν, 2016).
Πηγή: fimotro.gr