«Νομικό Αττίλα» χαρακτήρισε ο Κώστας Μαρδάς, στο κυριακάτικο δελτίο του BLUE SKY, τον χάρτη που περιλαμβάνεται σε νόμο του Ερντογάν, δια του οποίου επεκτείνεται η αρμοδιότητα Έρευνας και Διάσωσης της Τουρκίας όχι μόνο στο μισό Αιγαίο, αλλά και στην θαλάσσια περιοχή από ανατολικά της Κρήτης μέχρι δυτικά της Κύπρου και ο οποίος υπερκαλύπτει τις αρμοδιότητες της Ελλάδας, όπως έχουν καθορισθεί από τη δεκαετία του 1950, με έγγραφα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας.
Και εξήγησε:
«Ο Οργανισμός αυτός – που είναι κάτι σαν ΟΗΕ της ναυτιλίας – μας λέει να συνεννοηθούμε με την γειτονική χώρα μιας και πρόκειται όχι για κρατική κυριαρχία αλλά για δικαιοδοσία να σώζουμε ζωές από αεροναυτικά ατυχήματα και δεν έχει την εξουσία να επιβάλει τους χάρτες αρμοδιοτήτων. Είναι όπως τα ψηφίσματα Ηνωμένα Έθνη για την αποχώρηση του Αττίλα από την Κύπρο… ».
Για την απόφαση της συνόδου κορυφής της Ε.Ε:
«Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχαν όλο το δικαίωμα να επιβάλλουν κυρώσεις διότι επί 33 ημέρες το Ορούτς Ρέις παραβίασε όχι μόνο το εν δυνάμει , έστω, ελληνικό κυριαρχικό δικαίωμα στο Καστελλόριζο, αλλά και γιατί ο Πρόεδρος της Τουρκίας απείλησε την Ελλάδα με πόλεμο. Παράλληλα, απείλησε και τη Γαλλία , προειδοποιώντας ότι αν επέμβει κατά του πλοίου θα απαντήσει στο γαλλικό αεροπλανοφόρο που θα έστελνε στην περιοχή ο Μακρόν από τις 31 Αυγούστου και …ακόμη να έλθει».
Για την προοπτική κυρώσεων στη σύνοδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης του Δεκεμβρίου:
«Ακόμη και αν επιβληθούν κυρώσεις, παρά τις οικονομικές συναλλαγές Γερμανίας- Τουρκίας ύψους 40 δις ετησίως και τους 16 Τούρκους βουλευτές στην Ομοσπονδιακή γερμανική Βουλή – αυτές δεν θα έχουν αποτέλεσμα, καθ ΄ότι η Δύση άφησε να δημιουργηθεί ένα τέρας και τώρα είναι πια αργά να το φοβερίσουν. Αντιθέτως, θα εξαγριώσουν κι άλλο τον Ερντογάν…».
Για το ποιος μπορεί να αντιπαρατεθεί στην Τουρκία:
«Το έχω πει και θα το ξαναπώ: Η μόνη δύναμη που μπορεί να συνετίσει τον Ερντογάν είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες. Και όχι η Ρωσία, η οποία… σέβεται το μοίρασμα της Ευρώπης, μιας και η Ελλάδα έχει προστάτιδα δύναμη τις ΗΠΑ, ενώ οικονομικά υπάγεται στην γερμανική ευρωζώνη. Το θέμα είναι πότε θα παρέμβει; Πριν ή μετά από μια ρήξη;».
Για την παρεμπόδιση του Ορούτς Ρέις στα 12 μίλια:
«Ρώτησα ναυάρχους που μου εξήγησαν ότι η ιδέα του ναυτικού τείχους είναι επικίνδυνη. Διότι θα αναγκασθούμε να χτυπήσουμε το πλοίο και θα υπάρξουν προβλήματα ανεφοδιασμού και συντήρησης των μηχανών που είναι της Ρόλς Ρόις και τις στέλνουμε για έλεγχο στο μητρικό εργοστάσιο στην Αγγλία… Νομικά θα υπάρξει θέμα καθώς η περιοχή δεν έχει οριοθετηθεί».
(Ακολουθεί το βίντεο: Χρόνος, 5.00 έως 17.00 )
Πηγή: alithia.gr